Dana 30.03.2016.(srijeda), na Visokoj školi Aspira, održano je zaista posebno predavanje “Digitalni marketing u sportu”. Predavanje su održali osnivači tvrtke “Overtime”, Bruno Blumenschein, Vedran Vukušić i Marijan Palić. Tvrtka „Overtime“ se inače bavi sportskim marketingom, ali ujedno prati i najnovije trendove iz sportskog marketinga za globalno tržište. Ista je u Hrvatskoj ponudila nešto što je u svijetu odavno trend – brendiranje sportaša, osiguravanje kontakata sa sponzorima, osmišljavanje sportskih karijera i događaja, uvođenje digitalnih tehnologija u komunikaciju, naročito s fanovima.
Činjenica je da digitalni marketing poprima sve veću važnost u sportu. Ne postoji nogometni klub u ligama petice koji nije online, a gotovo sva jača sportska imena su prisutna na društvenim mrežama. Kao neke primjere, premda je pred njima još dugačak put, izdvojili su nogometne timove „Hajduk“, „Dinamo“, „Rijeku“ i „Istru“, hokejaški „Medveščak“ i KK „Cedevita“. Među pojedincima, kao primjer sportaša koji pametno, koristeći mogućnosti digitalne tehnologije, unaprjeđuje karijeru i osvaja fanove na globalnoj razini je Cristiano Ronaldo. Radi se o nogometašu koji je ujedno i individua s najviše fanova na društvenim mrežama – čak 148 milijuna, i jako dobro upotrebljava tu snagu za promociju svojih sponzora, vlastitih proizvoda i naravno, svoju dodatnu zaradu. Jedan njegov Facebook status, kako je izračunala njemačka konzultantska tvrtka „Repucom“, vrijedi oko 143 tisuće dolara.
Od hrvatskih sportaša prvo ime je Luka Modrić s više od pet milijuna fanova na Facebooku i 4,7 milijuna na Instagramu, Ipak, još nitko od hrvatskih sportaša nije uspio stvoriti imidž na temelju komunikacije ili korištenja digitalne tehnologije.
Svoju priliku na društvenim mrežama ne smiju propustiti ni imena koja se tek grade, a koja kroz kvalitetnu priču i online prisutnost grade svoj brend te privlače navijače, medije, klubove i nezaobilazne sponzore!
Sve je veći broj sponzora u sportu koji su tu zbog izraženije interakcije s navijačima, više emocija i boljeg povezivanja. Upravo tvrtke žele od kupaca ‘stvoriti’ navijača koji će ih pratiti na društvenim mrežama i čekati svaku objavu, a klubovi imaju dijametralno suprotan put. Već imaju navijače i njihov je put prema stvaranju kupaca nešto lakši.
Neki se bolje snalaze na internetu te ga koriste za razvijanje poslova i unosne sponzorske ugovore, dok se nekima zbog objava iz mladosti raskidaju isti ti milijunski ugovori.
Stvari se polako i u Hrvatskoj kreću na način da se u sportskim krugovima počinju shvaćati svjetski trendovi marketinške komunikacije.
Overtime tim je naglasio i da žele biti aktivni u dijelu EU fondova koji bi u sve većoj mjeri trebali biti dio proračuna svake sportske organizacije. Ambicije su im ući u ‘top 3 svjetskih tvrtki za sportski digitalni marketing u sljedeće tri godine. Već sad rade na europskim projektima i za europske klijente, a tijekom ove godine namjeravaju i te europske granice pomaknuti preko oceana.
Sretno momci!