U sklopu Adriatic Gastro Showa, najvećeg sajma gastronomije i turizma, koji je trajao od 03.06. veljače 2016. godine, gdje se na 8.000 četvornih metara u Spaladium Areni predstavljalo 542 izlagača iz 12 zemalja, što je dvostruko više nego prošle godine kada je prvi put organiziran. Festival gastronomije i turizma otvorio je svoja vrata posjetiteljima i gospodarstvenicima kojima je na raspolaganju 120 štandova na parteru Arene i na prvoj etaži, uz bogat edukativni sadržaj (prezentacije, paneli, okrugli stolovi…) za kojeg je zadužen ovogodišnji edukacijski partner Adriatic Gastro Showa Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira.
„Gastronomija je nešto što turistička klijentela traži, a naša dalmatinska kuhinja je poznata upravo po gastronomiji koju treba još više razvijati u turističke svrhe“ – rekao je na otvaranju četverodnevnog sajma splitsko-dalmatinski župan Zlatko Ževrnja.
Splitski gradonačelnik Ivo Baldasar istaknuo je važnost Adriatic Gastro Showa za Split, jer, kako je rekao, on podiže gradsku turističku ponudu na višu razinu. Direktor manifestacije Stipe Šamija dodao je kako je smisao sajma predstaviti dobavljače u turističkoj djelatnosti i približiti ih hotelima, restoranima i ostalim ugostiteljskim objektima. Direktorica Turističke zajednice grada Splita Alijana Vukšić posebice je pak naglasila važnost sajma za predsezonsku turističku ponudu Splita, jer će za njegova trajanja grad posjetiti brojni gosti.
Nakon svečanog otvaranja održana je i dodjela priznanja najboljem studentskom projektu. Najboljim je ocijenjen projekt studenata Visoke škole Aspira Dore Alfirević, Vice Damjanović, Marina Katića, Mara Roića, Ivana Labetića i Vinka Lelasa. “Maslinada – tradicijom za budućnost” naziv je projekata kojeg su nagrađeni studenti predstavili u posebnom dijelu Adriatic Gastro Showa, nakon čega je prodekanica Visoke škole Aspira Ivana Jadrić održala i prezentaciju novog Aspirinog studija Gastronomija. Bio je sve to izvrstan uvod u vrlo zanimljivi Okrugli stol u organizaciji Visoke škole Aspira, o gastronomiji u funkciji razvoja destinacije vrlo zanimljivu raspravu vodili su Iva Puđak Mihajlović (Hrvatska turistička zajednica), Rudolf Štefan (vlasnik i chef restorana Pelegrini, Šibenik), Damir Rogošić (Radmanove mlinice i Kaštil Slanica), Zlatko Gall i Ivo Bašić (Ministarstvo turizma) te moderatorica Ružica Mikačić.
Drugi dan sajma obogaćen je predavanjima g. Branka Ognjenovića:“Kako gosta privući okusom u Hrvatsku“, potom g. Tonča Drlje:“Gost kao kralj“ te na koncu g. Adriana Požarića: “Vjerujete li više TripAdvisoru ili Michelinu“.
Treći dan sajma, okrugli stol na temu: „Suvremeni trendovi u gastronomiji“ okupio je vodeće hrvatske chefove, poput Branka Ognjenovića, Zdravka Perića, Denisa Galića, Frane Šerke te Antuna Niševića. Vrhunski hrvatski chefovi su zaključili da bez obzira na trenodve koji se kontinuirano pojavljuju u kulinarstvu, ono zaista bitno jest ostati vjeran sebi i autentičnim namirnicama.