Predavanje Denisa Špadine, predsjednika sportskog saveza biciklizma u splitsko-dalmatinskoj županiji, održalo se 16.04.2015. u prostorijama Aspire. Tema predavanja bila je Tour of Croatia koji će se održati u Hrvatskoj, a čiji su nositelji Vladimir Miholjević, Ivan Črnjarić i Andrej Filipi.
Čak dvadeset profesionalnih ekipa, od kojih je osam World Tour ekipa i jedna hrvatska, od 22. do 26. 4. 2015. pedalirat će kroz čak pet županija i deset gradova. Ovaj petodnevni biciklistički event uz nacionalnu televiziju prenosit će i Eurosport, što potvrđuje veličinu ove manifestacije.
Svjetska biciklistička elita startat će u Makarskoj, a kroz zadnji cilj proći će u metropoli. Za sjeverozapadnu Istru i Umag posebno je važan datum 25.travnja kada se vozi 4. etapa utrke od Pule do Umaga. U ovoj fazi utrke, Umag, Novigrad, Brtonigla i Buje svim će sudionicima još jednom potvrditi status sjeverozapadne Istre kao idealne destinacije za bicikliste.
Pregled etapa:
1. Makarska – Split (160 km)
2. Šibenik – Zadar (180 km)
3. NP Plitvice – Učka (228 km)
4. Pula – Umag (152 km)
5. Varaždin – Zagreb (118 km)
Značaj ove utrke je toliki da je ona tek stepenicu niže rangirana od Tour de Francea ili Giro d’Italia, sasvim dovoljan razlog za otvaranje nove biciklističke sezone u velikom stilu.
Sportski turizam sve više uzima maha, puneći hotele i apartmane, pogotovo u predsezoni i posezoni. Ovdje je riječ o megaprojektu teškom dva milijuna eura, a u tom proračunu Hrvatska Turistička zajednica sudjeluje s oko četiri milijuna kuna. Očigledno je nova velika biciklistička priča prepoznata kao iznimno bitan događaj za hrvatski turizam jer obilazi sve kulturne spomenike, prirodne ljepote, nacionalne parkove te parkove prirode. Jedan od ciljeva ove utrke je također promoviranje cikloturizma u Hrvatskoj jer će se doagađaj prenositi na brojnim televizijskim postajama. Tijekom utrke prikazat će se 6 putopisnih emisija o hrvatskim krajevima u trajanju od 90min. Gledanost utrke biti će u čak više od 54 zemlje što je dnevno 15 milijuna gledatelja. Partneri i sponzori su: Vlada, ministarstvo turizma, turističke zajednice te lokalne uprave i samouprave a od privatnih sponzora koji financiraju 30% projekta su Porsche, Ina, Hyppo banka…
Autor: Robert Nakić