Znate li o kojem je obliku komunikacije riječ? Niste sigurni? Podsjetite se kako su vas motivirali, zabavljali, okupirali pažnju, opuštali u djetinjstvu – pa upravo pričanjem priča! Od djetinjstva i davnina ljudi pozitivno reagiraju na priče. To se naravno može primijeniti i u marketingu.
Usmjerenošću na pričanje priča u kampanjama internet marketinga mogu se postići željene reakcije ciljne skupine. Najvažnije je znati kroz koje hormone želimo izazvati emocije. Zašto je to važno? Pa nekada se može dogoditi da priča stvori negativan utjecaj na pojedince. Stoga je važno znati koji hormoni utječu na pozitivne, a koji na negativne emocije te kako i kada ih koristiti.
Pozitivan utjecaj
Ovakvim pristupom ostvaruje se čvrsta veza i povezanost s korisnicima te se tako stvaraju pozitivni osjećaji. Kao takvi, korisnika potiču na akciju. U tom trenutku u tijelu se izlučuju sljedeći hormoni:
- Dopamin – fokus, motivacija, dobra memorija
- Oksitocin – povjerenje, empatija, povezanost
- Endorfin – opuštenost, kreativnost, fokus
Negativan utjecaj
S druge strane, nepažnjom u ovakvoj strategiji internet marketinga se mogu stvoriti i negative reakcije, odnosno izazvati hormone kortizola i adrenalina. Oni izazivaju iritabilnost, intoleranciju, nekreativnost, lošu memoriju, kritiku i slično. Biste li se Vi htjeli osjećati tako za vrijeme opuštenog surfanja društvenim mrežama?
Storytelling je kvalitetan marketinški alat, ali se uvijek treba paziti da se ostvari željeni i pozitivni učinak. Ukoliko Vas zanima više o tome prijavite se na program cjeloživotnog obrazovanja Voditelja za internet marketing i saznajte mnogo više!