U petak, 16. siječnja 2015., u prostorijama Aspire nas je posjetio Jurica Barać, Red Bullov vozač BMX-a, te jedna od osoba zaslužnih za održavanje „Pannonian Challenge“ natjecanja u ekstremnim sportovima. Na Aspiru je došao prikazati studentima svijet event menadžmenta, u kojem ima bogato iskustvo koje je stekao organiziranjem događaja za Red Bull, tvrtku poznatu po velikim natjecanjima, prvenstveno iz ekstremnih sportova.
Publika prisutna na predavanju je imala priliku doznati zanimljive i vrlo potrebne detalje koji mogu pomoći prilikom organiziranja događaja, počevši od početnih pitanja – Zašto, što, za koga i kako organizirati događaj. Doznajemo dobrobit događaja za zajednice u kojima se odvijaju i kako se može promovirati i financijski poduprijeti zajednicu kvalitetno organiziranim događanjima. Kao primjer uspješnog događaja se uzeo „Pannonian Challenge“, natjecanje ekstremnih sportova u Osijeku.
Natjecanje je pokrenuto 1999. godine kao druženje sportaša koji se bave ekstremnim sportovima. Tada je sudjelovalo oko 30 osoba. Kako se natjecanje razvijalo, organizirana su razni dodatni događaji, u samu organizaciju je uključeno preko 100 volontera, natjecanje sponzoriraju sponzori poput Vipneta i Red Bull-a, omogućen je live prijenos, a natjecanje posjećuje oko 20000 gledatelja i oko 200 sportaša.
Za cjelokupni događaj je zaslužno sedam ljudi organizacijskog odbora koji su nedavno „pojačani“ s četiri cure i jednim momkom, jer, Barać kaže, sedam muškaraca je neorganizirano, gube se ugovori i računi, a cure to sve stave na svoje mjesto. Važna karika u organizaciji su i volonteri, koji su bitni za pokretanje samog događaja i koji odrade veliku količinu posla potrebnog za nesmetano održavanje natjecanja. Barać navodi kako se natjecanje financira 50% od komercijalnih prihoda, 35% od prodaje ulaznica, hrane i pića na natjecanju, a 15% se prikupi od lokalne zajednice. Kako bi se moglo prikupiti toliko novca od komercijalnih sponzora potrebno je vratiti investiciju, a to garantira medijskom pozornošću i imidžem natjecanje, te prodajom na samom natjecanju. Gradu i zajednici se investicija isplati promidžbom, razvojem sporta i društva, te dodatnim prihodom koji dolazi s posjetiteljima koji pohode natjecanje.
Barać nam je otkrio ključ uspjeha događaja – atmosfera. Potrebno je imati dobar i ne predug performans, dobru publiku, hranu i glazbu, temperatura mora biti ugodna i dobro riješene sanitarne čvorove kako bi publika bila zadovoljna i tako prenosila energiju na same izvođače koji nastupaju. Kako bi uspjeli, najbitnije je započeti. Kako? Barać kaže, slijedite svoje srce. Neovisno radilo se o sportu, glazbi ili nekom drugom događaju. „Raj na zemlji“ već imamo, s lako iskoristivim resursima koji samo čekaju izvođače i natjecatelje iz cijelog svijeta.
Kako bi što kvalitetnije organizirali događaje, potrebno je znanje. Barać je volontirao i savjetuje volontiranje kao najbolji način stjecanja znanja, a napominje i da uvijek trebamo istraživati, što više možemo. Studente sportskog menadžmenta vidi kao kompetentne mlade ljude koji bi uz malo truda mogli postati odlični organizatori natjecanja, pogotovo uz kompetencije koje posjedujemo nakon završetka studija.
Piše: Zvonimir Stamenov