Generacija novog doba, poznatija kao Generacija Z, sa sobom donosi niz izazova s kojima se poslovno i društveno okruženje danas suočava. Ova generacija unosi novitete i promjene koje izravno utječu na odjel ljudskih potencijala (HR) te njihove metode zapošljavanja.
Samim tim, postavlja se pitanje: Kako u poslovnom okruženju pravilno i sigurno pristupiti takvim izazovima i paralelno s tim održavati trend zapošljavanja i uspješnog poslovanja?
Generacija Z je prva generacija koja je rođena i odrasla u digitalnom dobu, a već aktivno sudjeluje u svijetu rada. Njihove jedinstvene vrijednosti, stil komunikacije i poslovna očekivanja često zadaju glavobolje poslodavcima i HR stručnjacima.
Kao najčešći noviteti i izazovi koje donosi Generacija Z u poslovni svijet mogu se izdvojiti:
1. Kratko zadržavanje na jednom zaposlenju – Generacija Z traži brži karijerni napredak i široka iskustva, zbog čega često mijenjaju poslove. Ovaj trend može biti izazovan za poslodavce koji teže dugoročnom zadržavanju talenata.
2. Ravnoteža poslovnih i privatnih obaveza – svaki poslodavac cijeni i preferira predanog radnika, no ova generacija daje jasnu granicu privatnog i poslovnog. Prekovremeni poslovi, javljanje i odgovaranje upita van smjene te bilo kakvi razgovori o poslu tijekom slobodnog vremena ne dolaze u obzir.
3. Digitalne sposobnosti i mogućnosti – posebne karakteristike Generacije Z su upravo izuzetno razvijene digitalne vještine. Gledajući iz perspektive poslodavca, to je jedna iznimna prednost i tražena sposobnost koja može pomoći cjelokupnom. No, gledajući iz druge perspektive, pripadnici ove generacije s iznimno razvijenim digitalnim vještinama, preferiraju online komunikaciju i moderne tehnološke alate, što može biti izazov za tradicionalne poslovne prakse.
4. Nerealna očekivanja – Generacija Z je poznata po ambicioznim, ali često nerealnim očekivanjima o brzom napredovanju, čak i s minimalnim radnim iskustvom.
Kako prilagoditi poslovni pristup Generaciji Z?
Odjeli ljudskih potencijala (HR) imaju ključnu ulogu u prilagodbi strategija za privlačenje i zadržavanje zaposlenika Generacije Z te stvaranju učinkovite, ali i poticajne radne atmosfere.
Ono što se svakako može ponuditi kao prihvatljivo i realno koncipirano rješenje je:
1. Digitalna prisutnost i internet – Ulaganjem u online komunikacijske alate, digitalne platforme za zapošljavanje i tehnološku opremu, poslodavci mogu privući ovu generaciju koja je naviknuta djelovati u digitalnom svijetu.
2. Fleksibilnost – Omogućavanje rada na daljinu, fleksibilno radno vremena i online sastanci ključni su za privlačenje i zadržavanje Generacije Z. Nove generacije preferiraju prilagođavanje svakodnevnim situacijama te je fleksibilnost nešto najbolje što im se može ponuditi.
3. Jasna komunikacija – HR odjeli trebaju osigurati jasno definirane radne uvjete, karijerne putanje i povratne informacije kako bi zadovoljili očekivanja ove generacije. „Što meni ovaj posao može donijeti?“ često je pitanje koje se može čuti kod nove generacije.
Svi ovi izazovi naglašavaju potrebu za kontinuiranim usavršavanjem odjela ljudskih potencijala. Program Organizacija odjela ljudskih potencijala na Veleučilištu Aspira osmišljen je kako bi HR stručnjacima pružio alate za razumijevanje i prilagodbu potrebama novih generacija zaposlenika. Program započinje 21. veljače 2025.
Uz modernizaciju HR strategija, korporacije mogu izgraditi temelje uspješnog poslovanja u novom dobu zapošljavanja.Izgradite HR strategiju budućnosti, prijavite se i budite dio promjene!