Stručnjakinja za turizam, Irena Ateljević, ovih je dana predstavila Strategiju regenerativnog turizma šibenske stare gradske jezgre!
Irena je na Visokoj školi Aspira na preddiplomskom studiju Menadžmenta u hotelijerstvu i turizmu predavač na kolegiju “Održivi razvoj i transformativni turizam budućnosti”, dok na diplomskom studiju predaje “Održivi razvoj destinacija”.
Prema Ireni, za razliku od masovnoga i razarajućeg turizma, načelo regenerativnog turizma jest da je turizam lokalizam s promocijom autohtonih vrijednosti, a ne globalizam s imperativom stalnog rasta.
U istraživanju, koje je započela 2019. godine, koristila je posebnu metodologiju pod nazivom DNK mjesta ili Place DNA.
“Osobni identitet nekog mjesta je ishodišna točka svih iskustava i priča koje se iz njega generiraju, a prednost DNA okvira jest da značajno smanjuje marketinški jaz između ponuđenih i stvarno doživljenih turističkih slika, očekivanih i stvarnih iskustava”, kaže Irena.
Ulogu Šibenika kao prvog grada u novoj paradigmi turizma, za što se primjeri u Europi i svijetu broje na prste jedne ruke, Irena nije odabrala slučajno. Između ostalog, Šibenik je i prvi hrvatski grad na obali što je jaki marketinški poziv koji je proizašao iz dubokog sentimenta ljudi koji se ponose svojim gradom i njegovim postignućima.
Svjetionik, kao metafora svjetla koje pokazuje siguran put i simbol je regenerativnog turizma u cijeloj zemlji, postao je glavna oznaka za brend Šibenika. Zanimljivo je da, duž morskoga ulaza u grad, Šibenik ima osam svjetionika!
„Predvidjela sam da Šibenik postaje svjetionik za prirodu i regeneraciju, kao dvije glavne brend odrednice, od kojih svaka ima po dva koraka“, navodi Ateljević. Prvi je korak nazvan “Od polja do pijata”, a drugi “Od rijeke Krke do česmi Staroga grada”.
Dragocjen je bio i doprinos Šibenčana koji su na radionicama svojim primjedbama, prijedlozima i dojmovima pomogli da se odredi kakav turizam žele u svojoj gradskoj jezgri, a u konačnici se pokazalo kako je to upravo na tragu onoga za što se zalaže i Svjetska turistička organizacija!
„Naša vizija je jasna, jasni su koraci i parametri, kao i naš smjer. Jer, stara je istina ako ne znate gdje idete, tamo ćete i stići!“, za kraj zaključuje Irena.