Visoka škola Aspira je ocijenjena kao visokokvalitetna obrazovna institucija u postupku reakreditacije Agencije za visoko obrazovanje, koja je članica ENQA (European Association for Quality Assurance in Higher Education). Upravo time Aspira je postala i jedna od rijetkih visokoškolskih obrazovnih institucija nositeljica ESG međunarodnog certifikata izvrsnosti u obrazovanju, te se na taj način svrstala među najbolje u Europi. ESG je kratica za European Standards and Guidelines, a riječ je o standardima i smjernicama za osiguravanje kvalitete na europskom prostoru visokog obrazovanja koje su usvojili ministri nadležni za visoko obrazovanje u EHEA-i 2005. godine na prijedlog Europskog udruženja za osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju (European Association for Quality Assurance in Higher Education, ENQA) u suradnji s Europskim studentskim zborom (European Students’ Union, ESU1), Europskim udruženjem visokih učilišta (European Association of Institutions in Higher Education, EURASHE) i Europskim udruženjem sveučilišta (European University Association, EUA).
Postupkom se analizirao sustav kvalitete i upravljanja visokim učilištem, studijski programi, nastavničke kompetencije i uvjeti rada za nastavnike, uvjeti studiranja za studente, mobilnost i međunarodna suradnja, tehnički uvjeti, povezanost s gospodarstvom, izdavačka djelatnost, znanstveno-istraživački rad te resursi Visoke škole Aspira; stručne službe, prostor, oprema i financije.
Važnost sustava osiguravanja kvalitete je u omogućavanju što kvalitetnijih uvjeta studiranja, kvalitetnih uvjeta izvođenja nastave te rada nastavnog i nenastavnog kadra. Međunarodnom suradnjom, koja je važan faktor u procesu akreditacije, Aspira je dokazala da kroz povezivanje s inozemnim institucijama te primjere dobre prakse, implementira ono najkvalitetnije u svoj rad te razmjenom studenata i ne/nastavnog osoblja obogaćuje profesionalni život sudionika razmjene.
Svrha visokog obrazovanja je višestruka i uključuje pripremanje studenata za aktivno građanstvo i buduću karijeru (npr. pridonoseći njihovoj zapošljivosti), podršku njihovom osobnom razvoju, stvaranje široke baze naprednih znanja i poticanje znanstvenog rada i inovacije. Stoga dionici koji možda veću važnost pridaju nekim drugim svrhama, mogu drugačije gledati na kvalitetu u visokom obrazovanju, a osiguravanje kvalitete mora uzeti u obzir te različite perspektive. Kvaliteta, iako je nije lako definirati, većinom proizlazi iz interakcije nastavnika, studenata i institucionalnog okruženja za učenje. Osiguravanje kvalitete mora omogućiti takvo okruženje za učenje u kojem sadržaj programa, prilike za učenje i resursi odgovaraju svojoj svrsi.
Aspira je reakreditacijskim postupkom potvrdila kvalitetu izvođenja studijskih programa i izvrsnu povezanost s gospodarstvom, čime se stvara izuzetna podloga za zaposlenje studenata.