ISHODI UČENJA PO PREDMETIMA – PREDDIPLOMSKI STRUČNI STUDIJ SPORTSKI MENADŽMENT

1. SEMESTAR
Predmet Nakon ispunjenih obveza na kolegiju student će:
Poslovna matematika
  • prepoznati važnost  matematike u ekonomiji, sportu i svakodnevnom životu
  • riješiti pojedine probleme temeljnim matematičkim metodama
  • kombinirati vještine upotrebe elementarnih matematičkih alata
  • koristiti matematičke alate u rješavanju postavljenih zadataka iz financijske matematike i linearne algebre
  • izabrati najbolju opciju dugovnog financiranja primjenom različitih vrsta kamatnjaka i načina otplate.
Osnove ekonomije
  • objasniti razliku između pojmova mikroekonomija i makroekonomija,·         interpretirati ekonomske ciljeve i funkcije države,
  • diskutirati o ponudi i potražnji,
  • planirati troškove u kratkom i dugom roku,
  • predvidjeti ekonomsku aktivnost gospodarstva,
  • usporediti savršenu konkurenciju, monopol, oligopol i monopolističku konkurenciju,
  • razlikovati monetarnu i fiskalnu politiku.
Osnove kineziologije
  • prepoznati važnost ljudskog kretanja
  • koristiti opće zakonitosti upravljanja procesom vježbanja
  • komentirati o posljedicama koje procesi vježbanja imaju na ljudski organizam
  • kombinirati praktično znanje razvoja sposobnosti i osobina čovjeka kroz razne kineziološke aktivnosti (trčanje, plivanje, sportske igre i rad u fitnessu)
  • identificirati sportske modele.
Informatika
  • identificirati osnovne koncepte ICT-a
  • ispričati o povijesti računala i računskih strojeva, brojevne sustave i kodove
  • razlikovati arhitekturu računala, skopovsu opremu i programsku podršku
  • navesti važnost Interneta, protokola, adresama i računalnim mrežama
  • pokazati osnove rada sa s operativnim sustavom računala (Windows)
  • kombinirati znanje o Internetu i osnovnim uslugama WWW-a i e-mail-a.
Poslovni engleski jezik I
  • demonstrirati predstavljanje i upoznavanje na engleskom jeziku,
  • upotrijebiti osnove poslovnog komuniciranja na engleskom jeziku,
  • voditi poslovni sastanak na engleskom jeziku,
  • primijeniti gramatiku i pravopisna pravila engleskog jezika u pismenoj korespondenciji,
  • komentirati poslovne projekte na engleskom jeziku.
Poslovno komuniciranje
  • iskazati temeljne pojmove koji se vezuju uz teorijske osnove poslovnog komuniciranja;
  • riješiti zadatke (pojedinačno i grupno) koji su usmjereni prema savladavanju tehnike i vještine poslovnog komuniciranja s posebnim naglaskom na pripreme prezentacija, govora i javnih nastupa;
  • identificirati  vrste sukoba,
  • osmisliti internu formalnu i neformalnu komunikaciju,
  • isplanirati javno izlaganje na odabranu temu iz područja poslovnog komuniciranja,
  • upotrijebiti tehnologiju u poslovnom komuniciranju,
  • demonstrirati sastavljanje poslovnog pisma, životopisa i molbe za zaposlenje,
  • otkriti poteškoće u komunikaciji u poslovnom okruženju.
2. SEMESTAR
Premet Nakon ispunjenih obveza na kolegiju student će:
Povijest sporta
  • analizirati (uzrok, motive  i posljedice) događaja koji su u prošlosti povezani s zbivanjima u danim okolnostima u prošlosti,
  • raspravljati o sportskim događajima u povijesti,
  • predvidjeti poveznicu događaja iz  prošlosti koji se povezuju sa zbivanjima u sadašnjosti
  • opisati nacionalni sportski savez i njegove sastavnice,
  • kritički prosuđivati posljedice dopinga.
Menadžment
  • imenovati temeljne funkcije menadžmenta s aspekta njihovog sadržaja,
  • ocijeniti uspješnost ostvarivanja funkcija menadžmenta u organizaciji,
  • identificirati faktore utjecaja na ostvarivanje funkcija menadžmenta, te osmisliti rješenja neutralizacije negativnih utjecaja,
  • istražiti ponašanje nositelja menadžerskih funkcija kako bi se mogle planirati eventualne korektivne mjere(trening i dr.),
  • stvoriti komunikacijsku vezu i suradnju s menadžerima različitih organizacijskih jedinica,
  • voditi projekte istraživanja ostvarivanja funkcija menadžmenta u konkretnim uvjetima,
  • stvoriti odgovornost za vrednovanje kvalitete menadžmenta u organizaciji.
Sportski menadžment I
  • objasniti organizacijske strukture sporta i sportskih organizacija,
  • opisati menadžerske aktivnosti u sportu,
  • navesti ekonomske učinke sporta,
  • identificirati resurse u sportu,
  • prepoznati komercijalne aspekte vrhunskog sporta i ukupne društvene i medijske aspekte sporta i sportskih manifestacija,
  • razmotriti ulogu države u sportu,
  • razlikovati resurse u sportu
Poslovni engleski jezik II
  • samostalno komunicirati u situacijama prezentacije tvrtke,
  • koristiti stručni vokabular o procesima i stupnjevima razvoja proizvodnje,
  • voditi poslovne sastanke,
  • argumentirati uvjete prodaje,
  • razgovarati o općim temama,
  • raspraviti o temama menadžmenta,
  • poslovno se dopisivati elektroničkom poštom, s naglaskom na zahtjevniju komunikaciju,
  • koristiti oblike i jezik društvene korespondencije,
  • planirati poslovne projekte i diskutirati o njima.
Osnove marketinga
  • identificirati potrebu  za detaljnijom analizom marketinga,
  • analizirati marketinško okruženje,
  • razlikovati marketing poslovnih tržišta i marketing neprofitnih organizacija,
  • identificirati važnost različitih čimbenika iz okruženja koje utječu na postavljanje marketinške strategije,
  • procijeniti značaj faktora koje je potrebno istražiti prije pozicioniranja,
  • identificirati motive i način ponašanja potrošača,
  • raščlaniti marketing miks,
  • skicirati svoju marketinšku strategiju kroz projektni zadatak.
3. SEMESTAR
Predmet Nakon ispunjenih obveza na kolegiju student će:
Osnove prava s trgovačkim pravom
  • diskutirati o učincima obveza,
  • razlikovati pravna i poslovnu sposobnost, građansko i trgovačko pravo,
  • demonstrirati sklapanje, ništetnost i pobojnost ugovora
  • koristiti vrijednosne papire,
  • prezentirati osnivanje pojedinih trgovačkih društava i društava s ograničenom odgovornošću,
  • procijeniti značaj ulaganja u pojedina dionička društva,
  • kritički raspravljati o pravnom sustavu RH
Sportski marketing
  • nabrojiti i opisati faze i ere razvoja marketinga,
  • diskutirati o sportu kao integralnom dijelu gospodarstva,
  • grupirati gospodarske sektore,
  • ilustrirati formiranje cijena,
  • demonstrirati važnost sportske industrije,
  • komentirati različite oblike tržišta,
  • kritički prosuđivati ambush, affinity, city, cause i cross marketing
Osnove računovodstva
  • imenovati temeljne financijske izvještaje,
  • grupirati osnovne statičke i dinamičke elemente: imovinu, kapital i obveze, prihode, rashodi i financijski rezultat,
  • interpretirati poslovne događaje,
  • skicirati cjelokupni proces u računovodstvu knjiženjem u poslovne knjige,
  • napraviti pojednostavljene financijske izvještaje
Poslovni engleski jezik III
  • opisati različite vrste tvrtki i njihove strukture na negleskom jeziku,
  • prezentirati vlastitu tvrtku poslovnim partnerima na engleskom jeziku,
  • diskutirati o procesima i stupnjevima razvoja proizvodnje i širenju ponude,
  • voditi razgovore o prodaji, proizvodnji i oglašavanju, primati narudžbe i dostave na stranom jeziku,
  • primijeniti gramatička pravila u pisanoj korespodenciji
Kineziološka rekreacija
  • iskazati znanja o provedbi sportsko-rekreacijskih programa u svrhu unaprjeđenja i očuvanja ljudskog zdravlja,
  • eksplicitno definirati modalitete primjene sportsko-rekreacijskih programa,
  • pokazati planiranje, programiranje, nadzor i evaluaciju rekreacijskih programa,
  • objasniti razvoj i održavanje sposobnosti i osobina čovjeka kroz razne kineziološke aktivnosti (trčanje, plivanje, sportske igre i rad u fitnessu),
  • identificirati modele rada
4. SEMESTAR
Predmet Nakon ispunjenih obveza na kolegiju student će:
Ekonomika poduzeća
  • objasniti razliku između pojmova mikroekonomije i makroekonomije, te menadžera i poduzetnika,
  • klasificirati troškove prema vrstama, mjestima i nositeljima troškova,
  • upravljati čimbenicima proizvodnje, troškovima i cijenama u poduzećima,
  • razlikovati različite vrste metoda obračuna amortizacije,
  • odabrati odgovarajuću metodu obračuna amortizacije,
  • izračunati amortizaciju, cijenu proizvoda, stope ekonomičnosti, proizvodnosti rada i rentabilnosti,
  • interpretirati rezultate dobivene izračunima,
  • usporediti različita mjerila uspješnosti poslovanja,
  • kritički prosuđivati o glavnim ekonomskim zakonima proizvodnosti u poslovanju poduzeća
Poduzetništvo u sportu
  • identificirati važnost poduzetništva u društvu od od osobne do institucionalne razine,
  • interpretirati će proces poduzetničkog djelovanja ( ideja, prilika, pothvat ),
  • usporediti različite kontekste u kojima se odvija poduzetnički proces: samozapošljavanje, rastući poduzetnički pothvat, korporacijsko poduzetništvo, javni sektor, ne-profitni sektor itd.
  • prepoznati poduzetnički potencijal u sebi,
  • demonstrirati putem analitičkih metoda investicijski i/ili poduzetnički plan sa svim ekonomskim elementima,
  • opisati ekonomske pokazatelje uspješnosti
Sportska statistika
  • iskazati definicije glavnih statističkih pojmova; prepoznati zahtjeve i planirati statističko istraživanje prvenstveno na području kineziologije;
  • grupirati i urediti podatke, prikazati distribuciju frekvencija prikladnim tabličnim i/ili grafičkim prikazom; interpretirati zadane tablice i grafikone;
  • izračunati vjerojatnosti događaja u slučaju kada se varijabla ravna prema normalnoj distribuciji;
  • identificirati zavisnost/nezavisnost varijabli, izračunati koeficijent linearne korelacije interpretirati rezultat
  • izraditi linijske grafikone u MS Excelu za prikaz distribucija frekvencija;
  • primijeniti statističke funkcije MS Excela za izračun statističkih parametara obrađenih u kolegiju
Teorija sportskog treninga
  • navesti zakonitosti ljudskog kretanja,
  • objasniti opće zakonitosti upravljanja procesom vježbanja,
  • demonstrirati vještine mjerenja i vrednovanja treniranosti sportaša u cilju definiranja početnog i finalnog stanja te tranzitivnih stanja u pojedinim ciklusima sportske pripreme
  • ocijeniti razvoj sposobnosti i osobina čovjeka kroz razne kineziološke aktivnosti (trčanje, plivanje, sportske igre i rad u fitnessu).
  • koristiti znanja o izradi plana i programa upražnjavanja tjelesnih aktivnosti i poslije završene obavezne nastave, kao i sve do kasnih godina života,
  • pokazati praktična znanja o metodama trenažnog rada,
  • povezati praktična znanja o provedbi sportsko-rekreacijskih programa u svrhu unaprjeđenja i očuvanja ljudskog zdravlja
Poslovni engleski jezik IV
  • pokazati razumijevanje u  samostalnom komuniciranju na engleskom jeziku o različitim oblicima zapošljavanja,
  • izložiti na engleskom jeziku dobre i loše strane radnog mjesta koristeći naučene gramatičke strukture,
  • analizirati na engleskom jeziku što to znači marketing i dobar menadžer,
  • analizirati poslovne situacije na engleskom jeziku,
  • primijeniti naučene gramatičke strukture u razgovoru (načinske glagole, pasivne oblike),
  • primijeniti naučene gramatičke strukture u pisanom tekstu,
  • upotrijebiti upravni i neupravni govor,
  • koristiti pasivne oblike
Sociologija sporta i sportskog menadžmenta
  • prepoznati pojmove i stručnu terminologiju iz područja sociologije i sociologije sporta,
  • prepoznati uzroke za trenutno stanje u društvenoj grupi, znati verbalizirati i komparirati s drugim, sličnim grupama ili organizacijama,
  • kritički razmišljati i prosuđivati, diskutirati, primjenjivati sociološko znanje u svakodnevnim situacijama,
  • raspraviti o vlastitoj društvenoj ulozi i položaju,
  • preispitati sebe u odnosu na društvo, kao i utjecaj društva na pojedinca,
  • procijeniti potencijalne poteškoće kod donošenja osobnih i profesionalnih odluka, razumijevati procese odlučivanja kao i upravljanja odlukom
5. SEMESTAR
Predmet Nakon ispunjenih obveza na kolegiju student će:
Sportski menadžment II
  • opisati važnost menadžmenta sportskih manifestacija,
  • demonstrirati upravljanje sportskim objektima,
  • skicirati marketinške aktivnosti manifestacija,
  • isplanirati gradnju višenamjenskih održivih sportskih dvorana,
  • demonstrirati odnose s javnošću,
  • kreirati poslovne usluge poduzećima i sportašima
Sportski projekt
  • identificirati temeljne teorijske postavke projektnog menadžmenta,
  • nabrojiti teorijske aspekte faza životnog ciklusa upravljanja projektima,
  • kombinirati metode i instrumentarije za implementaciju faza životnog ciklusa upravljanja projektima,
  • komentirati kriterije uspješnosti projekata u pojedinim fazama projektnog ciklusa,
  • upotrijebiti vještine timskog rada, vođenja, upravljanja konfliktima, te upravljanje projektnom dokumentacijom
  • povezati teorijske i praktične spoznaje iz područja projektnog menadžmenta u domeni sportskog menadžmenta
Menadžment ljudskih resursa
  • opisati razvoj menadžmenta ljudskih potencijala,
  • analizirati karakteristike upravljanja promjenama u domenu ljudskih resursa u sportu,
  • analizirati prikaz procesa koji doprinose samoodrživom razvoju sportskih institucija i sistema sporta,
  • identificirati karakteristike sportskog menadžera,
  • isplanirati intervju i otpuštanje radnika,
  • kreirati proračun radnog vremena i broja zaposlenih
E-business
  • iskazati definiciju i obilježja elektroničkog poslovanja.,
  • opisati ulogu pametnih kartica i tijek kartičnih transakcija,
  • prepoznati  7P i SWOT analizu za područje elektronskih usluga,
  • razlikovati  niz proizvoda poput: E-commerce, ATM, Ticketing, Prepaid, Loyalty, Google wallet, QR codes,
  • organizirati online trgovanje,
  • voditi online bankarstvo,
  • prepoznati poslovne modele na internetu,
  • demonstrirati  B2C model elektroničnog trgovanja,
  • urediti i voditi website
6. SEMESTAR
Predmet Nakon ispunjenih obveza na kolegiju student će:
Financijski menadžment
  • diskutirati o problematici vođenja osobnih i korporativnih financija
  • razlikovati vrijednosnice i financijska tržišta
  • komentirati strukturu kapitala
  • kritički prosuđivati rizike ulaganja
  • objasniti prednosti i nedostatke raznih oblika ulaganja
  • prepoznati važnost upravljanja financijama
  • izračunati vrijednosti novca i novčanih tokova
  • upravljati kapitalom
  • izračunati likvidnost, solventnost i profitabilnost poduzeća
Menadžment sporta u turizmu
  • iskazati definiciju turizma sa više aspekata
  • opisati značaj sportskog turizma u selektivnim vrstama turizma
  • skicirati značaj razvrstavanja i kriterija koji su podloga razvrstavanja
  • ocijeniti važnost održivog razvoja u sportskom turizmu i tri stupa održivog razvoja
  • primijeniti znanja o menadžmentu sportskog turizma, uz spoznaju načina djelovanja svake od četiri osnovne funkcije menadžmenta
  • ustanoviti  kako funkcionira sportski turizam i kako se njime upravlja
Sportska medicina
  • objasniti rizičnost visokih napora i posljedice tih napora na organizam
  • opisati uzroke najčešćih povreda sportaša i ishoda  rehabilitacije
  • izvijestiti o značenju prevencije s ciljem smanjenja i  nastanak najčešćih ozljeda u sportu
  • vrjednovati osnovne metode provođenja rehabilitacije sportaša
  • komentirati pravila higijene pojedinca, kao i higijene sportskih objekata
  • valorizirati utjecaj konzumiranja alkohola, pušenja  droge te korištenja dopinga u sportu
  • prezentirati značaj pravilne prehrane i njen utjecaj na sportske rezultate